Vad kostar det?

En vanlig fråga är: hur lång tid tror du att det kommer att ta?

Företagare oroar sig ofta för antalet timmar ska bli många och att kostnaden ska rinna iväg. Små företag med en helhetslösning betalar från ca 1 200 kr per månad ex moms vid ca 10-15 transaktioner per månad om transaktionerna är okomplicerade. Men då ingår både bokföring, löner, bokslut, årsredovisning, deklaration och viss rådgivning!

En komplex transaktion* kan ex vara en utbetalning i klump som innehåller flera transaktioner som behöver identifieras och bokföras var för sig eller transaktioner som ska fördelas på flera projekt eller noteras i sidoordnade register. 

* En transaktion är en affärshändelse så som inköp/försäljning, inbetalning/utbetalning eller annan värdeförändring i bolaget.


Priser


595:-/h

Löpande bokföring

Löpande bokföring är en tjänst som innebär att vi tar hand om all överenskommen bokföring och konterar den i valt bokföringsprogram. Till exempel

  • kvitton

  • leverantörsfakturor

  • momsredovisning till Skatteverket

  • underlag för betalning av leverantörsfakturor

  • löneadministration

  • månadsbokslut

  • fakturering

  • årsbokslut

1095:-/h

Ekonomisk rådgivning 

Avancerad rådgivning innebär djupare och mer strategisk vägledning för företaget. Det handlar om att ta ett helhetsgrepp på företagets ekonomi och gå bortom de dagliga rutinerna.  Till exempel 

  • Strategisk inriktning
    Fokus på att optimera företagets långsiktiga ekonomi, såsom tillväxtstrategier, kapitalstruktur och företagsvärdering.

  • Komplexitet
    Hantering av komplicerade frågor som internationell skatteplanering, fusioner och förvärv, eller riskhantering.

  • Proaktiv rådgivning
    Istället för att enbart lösa problem efter att de uppstår arbetar rådgivaren med att förutse utmaningar och identifiera möjligheter.

  • Specialistkompetens
    Inkluderar avancerad finansiering, investeringar, hållbarhetsanalyser och digitalisering av ekonomiska processer.

  • Större företag eller komplexa verksamheter
    Tjänsterna är oftast anpassade för medelstora till stora företag eller företag med internationella kopplingar och flera affärsområden.

 

Enligt offert

Interim konsult

Behöver ni täcka upp med Lönekompetens vid planerad eller oplanerad frånvaro, vid uppsägningar eller är det så att ni behöver ha in en tillfällig kompetens i en rekryterings fas. Oavsett vad era behov är så kan vi täcka det mesta. Nedan är några få exempel på roller vi erbjuder

  • Lönespecialist 

  • Löneadministratör

  • Lönechef

  • Ekonomiassistent

  • Redovisningskonsult